Záruka

Záruka/FAQ

Na vyčistené filtre pevných častíc poskytujeme záruku po dobu 24 mesiacov odo dňa dodania alebo do 100 000 km.
V tomto období v prípade oprávnenej reklamácie, vyčistíme filter opätovne bez poplatku a za škody ručíme do výšky ceny čistenia filtra.

POZOR, DÔLEŽITÉ! PRED INŠTALÁCIOU VYČISTENÉHO FILTRA PEVNÝCH ČASTÍC JE POTREBNÉ RIADNE VYČISTIŤ KATALYZÁTOR AKO? ZAPNITE MOTOR A POČKAJTE
5 MINÚT PRED INŠTALÁCIOU FILTRA.

Podmienky záruky

Záruka sa nevzťahuje na poruchy, ktoré vyplývajú z nasledujúcich situácií:

  • nesprávne fungujúci motor (nedostatočná údržba súvisiaca s náhradnými dielmi)
  • modifikovaná riadiaca jednotka (modifikovaný softvér)

V PRÍPADE, ŽE JE KATALYZÁTOR A DPF V JEDNOM OBALE – ČISTENIE SA MUSÍ VYKONAŤ NARAZ.

Naša spoločnosť nevykonáva pred vydaním záruky preventívne kontroly dodržiavania vyššie popísaných podmienok a preto si vyhradzujeme kontrolu v prípade reklamácie.

POZORNE SI PREČÍTAJTE!

Hlavné poruchy – príčiny: parameter zanesenia filtra pevných častíc je fiktívny výpočet vykonávaný riadiacou jednotkou motora. Ak riadiaca jednotka zistí v tomto výpočte chybu, spôsobí poruchu systému (po montáži vyčisteného filtra je potrebné diagnostikou inicializovať filter pevných častíc).

Medzi hlavné príčiny porúch patria:

Nesprávne fungovanie termostatu: tento problém spôsobuje vysokú produkciu dymu a nesprávny výpočet (chybu) zo strany riadiacej jednotky, čo sa týka množstva častíc nahromadených vo filtri. Tento prebytok množstva častíc, nezapočítaný riadiacou jednotkou, spôsobí nejednotnosť (a teda zistenú chybu) medzi percentom častíc vypočítaným riadiacou jednotkou a tlaku výfukových plynov v dôsledku upchatia, čo má za následok zapnutie kontrolky poruchy motora.

Nesprávne čítanie prietokomeru: nesprávne fungovanie prietokomeru vzduchu spôsobuje vysokú produkciu dymu v dôsledku malého množstva vzduchu, čo vedie k nesprávnemu spaľovaniu a vysokej dymivosti, ktorá spôsobí nadmerné zanášanie filtra pevných častíc.

Nesprávne fungovanie vstrekovačov: nesprávna hodnota korekčného faktora časov vstrekovania spôsobuje vysokú produkciu častíc a nemožnosť uskutočnenia procesu prevádzkovej regenerácie.

Prítomnosť oleja v sacom potrubí: prítomnosť olejového filmu v prívodnom potrubí vznetových motorov je normálna; jeho nadmerná prítomnosť je problém, ktorý môže byť spôsobený:

  • nadmernou úrovňou oleja,
  • únikom oleja v spaľovacej komore,
  • problémom turbokompresora

a tým dôjde k upchatiu a následnej deštrukcii filtra pevných častíc.

Problémy turbokompresora: problémy turbokompresora môžu mať rôzne dôsledky, ktoré majú vplyv na prevádzku časticového filtra:

  • prítomnosť oleja na výstupe z turbokompresora,
  • zlyhanie pri dosahovaní maximálneho plniaceho tlaku,
  • nadmerné oneskorenie pri akcelerácii.

Problémy ventilu spätného vedenia výfukových plynov: problémy ventilov EGR sú ťažko diagnostikovateľné. Chybný ventil výfukových plynov vedie k vysokej dymivosti vozidla, čo vedie k nejednotnosti údajov zistených riadiacou jednotkou a spôsobí nadmerné zanášanie filtra pevných častíc.

Kondenzát: môže sa vyskytnúť hromadenie kondenzátu vody vo filtri pevných častí. Toto sa môže vyskytnúť aj na nových autách s málo najazdenými kilometrami. Prítomnosť kondenzátu vytvára chybné hodnoty zo senzora diferenčného tlaku.

Únik oleja z vedenia ventilov: možný únik oleja v spaľovacej komore spôsobí zvýšenie hodnôt častíc vyprodukovaných abnormálnym spaľovaním motora a riadiaca jednotka to nedokáže správne vyhodnocovať.

 

 

EURO 6 je európska norma k zníženiu emisií znečisťujúcich látok z ľahkých osobných a úžitkových vozidiel v platnosti od 2014 pre nové modely a od 2015 pre všetky vozidlá.

EURO 6 se týka hlavne emisií oxidov dusíka (NOx), ktoré môžu mať nepriaznivé účinky pre ľudské dýchanie.
Za účelom zníženia emisií NOx, výrobcovia prijali SCR systém (Selection Catalyst Reduction) , ktorého účinnosť už bola preukázaná na nákladných vozidlách a iných ťažkých vozidlách.
SCR katalyzátor je integrovaný do oxidačného katalyzátora, ktorý transformuje nespálené uhľovodíky (HC) a oxid uhoľnatý (CO), s filtrom pevných častíc (DPF), pracuje prostredníctvom chemickej prísady z ⅔ voda a z ⅓ technická močovina: AdBlue. Táto prísada je vstrekovaná priamo do SCR katalyzátora, kde sa z dôvodu kontaktu výfukových plynov s vysokou teplotou premení na amoniak a neutralizujú sa NOx, nakoniec se zredukujú na zmes oxidov a pary.
Aby systém SCR fungoval správne, je potrebné zaistiť vysokú kvalitu močoviny použitej pre výrobu AdBlue, a aby bola v súlade s chemickými požiadavkami (technická močovina). Aj keď špecifikácia AdBlue eliminuje riziká poškodenia SCR katalyzátora, je nutné počítať s tým, že kvôli postupnému zníženiu prevádzkovej kapacity v dôsledku zmenšenia užitočnej plochy a nevratnému poškodeniu spôsobenému kovmi (t.j. meď, zinok) alebo znečisťujúcimi látkami, bude nutné časom jediné riešenie: výmena SCR katalyzátora.

Naše zariadenie umožňuje recykláciu SCR katalyzátorov, ktoré sa upchali kvôli kryštalizácii močoviny, čo vyvoláva upchanie kanálikov a stratu účinnosti.

EURO 6 je európska norma k zníženiu emisií znečisťujúcich látok z ľahkých osobných a úžitkových vozidiel v platnosti od 2014 pre nové modely a od 2015 pre všetky vozidlá.

EURO 6 se týka hlavne emisií oxidov dusíka (NOx), ktoré môžu mať nepriaznivé účinky pre ľudské dýchanie.
Za účelom zníženia emisií NOx, výrobcovia prijali SCR systém (Selection Catalyst Reduction) , ktorého účinnosť už bola preukázaná na nákladných vozidlách a iných ťažkých vozidlách.
SCR katalyzátor je integrovaný do oxidačného katalyzátora, ktorý transformuje nespálené uhľovodíky (HC) a oxid uhoľnatý (CO), s filtrom pevných častíc (DPF), pracuje prostredníctvom chemickej prísady z ⅔ voda a z ⅓ technická močovina: AdBlue. Táto prísada je vstrekovaná priamo do SCR katalyzátora, kde sa z dôvodu kontaktu výfukových plynov s vysokou teplotou premení na amoniak a neutralizujú sa NOx, nakoniec se zredukujú na zmes oxidov a pary.
Aby systém SCR fungoval správne, je potrebné zaistiť vysokú kvalitu močoviny použitej pre výrobu AdBlue, a aby bola v súlade s chemickými požiadavkami (technická močovina). Aj keď špecifikácia AdBlue eliminuje riziká poškodenia SCR katalyzátora, je nutné počítať s tým, že kvôli postupnému zníženiu prevádzkovej kapacity v dôsledku zmenšenia užitočnej plochy a nevratnému poškodeniu spôsobenému kovmi (t.j. meď, zinok) alebo znečisťujúcimi látkami, bude nutné časom jediné riešenie: výmena SCR katalyzátora.

Naše zariadenie umožňuje recykláciu SCR katalyzátorov, ktoré sa upchali kvôli kryštalizácii močoviny, čo vyvoláva upchanie kanálikov a stratu účinnosti.

FAP je filter pevných častíc navrhnutý a patentovaný skupinou Citroën - Peugeot, ktorých regeneračný systém je charakteristický tým, že používa doplnkové látky, oxid céru.
Spaľovanie PM10 sa prirodzene odohráva pri asi 600-650 °C, avšak výfukové plyny dosiahnu maximálne len 200 ° C. Je teda potrebné pri vstrekovaní paliva zvýšiť teplotu, čo je okamih, keď oxidy céru prichádzajú do hry znížením zápalnej teploty sadzí na 450 ° C, čím sa urýchľuje regenerácia a chráni filter pevných častíc pred potenciálnym nebezpečným tepelným namáhaním. Je ale potrebné poznamenať, že oxid céru, ktorý je uložený v zásobníku musí byť periodicky doplňovaný (každých 80-120 tisícoch km), uľahčuje spaľovanie častíc, ale nehorí spoločne s nimi, naopak sedimentuje vo vnútri filtra pevných častíc.

Naše zariadenie je jedinou technológiou na trhu, ktorý je schopný vyčistiť nielen zbytky PM10, ale aj céričitý vklad zachytený vo vnútri FAP. Náš stroj využíva jedinečnú technológiu na trhu, ktorá čistí všetky typy filtrov pevných častíc (DPF/FAP), a to ako z osobných vozidiel (i Euro 6), autobusov a nákladných vozidiel, katalyzátorov veľkých nákladných automobilov (SCR), takisto aj chladiče a medzichladiče. Náš stroj pracuje s certifikovaným čistiacim systémom (certifikát TŰV NORD) na báze kvapaliny, obohatenej organickými absorbentmi emulzií uhľovodíkov, ktorý zaisťujú obnovu pôvodnej účinnosti FAP až o 98%, a pritom sa dokáže postarať aj o zvyšky oleja. Na rozdiel od všetkých ostatných spôsobov regenerácie, je naša technológia šetrnejšia voči štruktúre FAP filtra a nedochádza tak k narušeniu a poškodeniu FAP ako u metód, ktoré využívajú k vypaľovaniu veľmi vysoké teploty. Čistenie filtra FAP iným tepelným spracovaním prechádza rôznymi fázami, akými sú rezanie, zahrievanie a zváranie. Tieto procesy sú zložité a riskantné pre celistvosť filtra, naviac na každú fázu je treba použiť iný nástroj alebo stroj. Podobne ultrazvukové čistenie vyžaduje použitie špeciálnej ultrazvukovej nádrže a sušiarne pre fázu sušenia. Náš stroj je unikátny v tom, že môže vyčistiť a vysušiť filter FAP, bez ohrozenia jeho štruktúry, zároveň nedochádza k plytvaniu časom a energiou.

Naše zariadenie prevádza test protitlakom pred a po procese čistenia, čo umožňuje okamžitú diagnózu filtra a kontrolu kvality čistenia, po vyčistení filtra.

DPF znamená filter pevných častíc, filter, ktorý je určený k odstráneniu pevných častíc hmoty alebo sadzí z výfukových plynov vznetového motora, ale na rozdiel od technológií FAP, nepoužíva aditíva behom regenerácie.

DPF pracuje pri vyššej teplote, 600-650 ° C, za použitia rady post-injekcií paliva. Na stenách filtra sú niektoré vzácne kovy, ktoré pôsobia ako katalyzátory pre uľahčenie celého procesu. Je dôležité si uvedomiť, že v priebehu post-injekcie časť paliva steká po stenách valca a vlieva se do olejovej vane, kontaminuje ju a ohrozuje fungovanie motora: napríklad môže prasknúť turbo. Náš stroj je jedinou technológiou na trhu, ktorý je schopný vyčistiť nielen zbytky PM10, ale aj olejové zvyšky zachytené vo vnútri DPF a v katalyzátore. Náš stroj využíva jedinečnú technológiu na trhu, ktorá čistí všetky typy filtrov pevných častíc (DPF/FAP), a to ako z osobných vozidiel (i Euro 6), autobusov a nákladných vozidiel, katalyzátorov veľkých nákladných automobilov (SCR), takisto aj chladiče a medzichladiče. Náš stroj pracuje s certifikovaným čistiacim systémom (certifikát TŰV NORD) na báze kvapaliny, obohatenej organickými absorbentmi emulzií uhľovodíkov, ktoré zaisťujú obnovu pôvodnej účinnosti DPF až o 98%, a pritom sa dokáže postarať aj o zvyšky oleja. Na rozdiel od všetkých ostatných spôsobov regenerácie, je naša technológia šetrnejšia voči štruktúre DPF filtra a nedochádza tak k narušeniu a popraskaniu DPF ako u metód, ktoré využívajú k vypaľovaniu veľmi vysoké teploty. Čistenie filtra DPF iným tepelným spracovaním prechádza rôznymi fázami, akými sú rezanie, zahrievanie a zváranie. Tieto procesy sú zložité a riskantné pre celistvosť filtra, naviac na každú fázu je treba použiť iný nástroj alebo stroj. Podobne ultrazvukové čistenie vyžaduje použitie špeciálnej ultrazvukovej nádrže a sušiarne pre fázu sušenia. Náš stroj je unikátny v tom, že môže vyčistiť a vysušiť filter DPF, bez ohrozenia jeho štruktúry, zároveň nedochádza k plytvaniu časom a energiou. Pri výmene filtra však treba počítať aj s komplikáciami typu vymeniť snímače DPF (teploty či tlaku). Tie sa totiž s DPF často tak zrastú, že ich demontáž je takmer nemožná resp. sa pri vyskrutkovaní poškodia. Toto pri našom čistení nie je potrebné a snímače sa vyčistia zároveň s filtrom.

Naše zariadenie prevádza test protitlakom pred a po procese čistenia, čo umožňuje okamžitú diagnózu filtra a kontrolu kvality čistenia, po vyčistení filtra.

 

 

Pri spaľovaní paliva motor produkuje mnoho výfukových sadzí, ktoré sú škodlivé pre životné prostredie a zdravie ľudí, ako sú uhlíkové zlúčeniny (CO), nespálené uhľovodíky (UHCs), oxidy dusíka (NOx) a, v prípade vznetového motoru, častice, ktoré sú menšie ako 10 mikrometrov, označované ako častice PM10.

Tento filter sa časom  zanáša nečistotami až do chvíle, keď riadiaca jednotka  vozidla vyhodnotí pomocou tlakových a teplotných snímačov  , že filter je zanesený už príliš. Vtedy nastupuje  takzvaná regenerácia. Táto regenerácia zjednodušene prebieha tak, že sa do filtra vstrekne palivo, prípadne aditívum a tým sa zvýši teplota a dôjde k zhoreniu zachytených nečistôt vo filtri.
Proces regenerácie sa pravidelne opakuje každých cca 500km v závislosti od typu vozidla a režimu prevádzky. Tým sa samozrejme zvyšuje spotreba paliva a skôr či neskôr bude nutné celý filter vymeniť resp. renovovať.  Akoo všetky ostatné filtre, je potrebné čistiť ich pravidelne, aby sa zabránilo škodám na aute: preplnením filtra môže dôjsť k poškodeniu motora.